tirsdag 17. november 2015

Åpningshelg - Beitosprinten 2015

Så er sesongen endelig i gang. Endelig er kanskje litt å ta i. I år har skiforbundet flyttet åpningshelgen en uke tidligere enn i fjor. Både arrangører, værguder og utøvere syntes nok det var en uke for tidlig. Men det ble åpningsrenn selv om løypen kun var 3,75km på snø kjørt milevis i lastebil fra et fjell på vestlandet. Jeg valgte å gå samme distanser som i fjor, klassisk 10km fredag og klassisk sprint lørdag. Og ja, selvfølgelig har jeg blitt minnet på og tenkt mye på hva jeg gjorde for et år siden. Forventningene var ganske høye både fra meg selv og mange rundt, men innerst inne visste jeg at det å bare være i nærheten av noe av det samme som jeg gjorde i fjor hadde vært utrolig bra.

Tross forventningene klarer jeg å holde roen og går en bra klassisk distanse renn på fredag. Prøver å ikke bry meg for mye om sekunderinger og adnre rundt. Når Maiken tok meg igjen med 30 sekunder klarte jeg å bite meg fast nesten helt til mål. Jeg ble nummer 11, 3 hakk ned fra i fjor, men det er absolutt godkjent og jeg er veldig fornøyd med sesongstarten.

Underveis på 10km klassisk
Fokusert før start
Under søndagens klassisk sprint kjente jeg at nervøsiteten tok litt overhånd og jeg går ikke noen veldig god prolog. Går inn til 16 plass. Dette rennet er nok det rennet jeg har hatt og sikkert kommer til å få mest "flaks" i hele mitt liv. Jeg går videre som dårligste lucky looser fra min kvartfinale. I semifinalen blir jeg nummer 4 i mitt heat og egentlig slått ut, men så blir hun som vinner heatet mitt diska pga. skøyting og jeg blir 3 i mitt heat og da holder plutselig tiden min som lucky looser til finalen. Når jeg står i finalen vet jeg at alt kan skje, men i dag var ikke helt dagen eller formen på plass og jeg blir rett og slett bare gått i fra. Når jeg kommer i mål til en desidert 6 plass får jeg beskjed om at Maiken er diska og deplasert i heatet og jeg seiler opp til 5 plass. En dag med mye flaks, utorlig morsomt! Fikk mange positive svar underveis i løpet. Vet at formen ikke er helt på plass, så at jeg klarte å henge på de beste såpass bra som jeg klarte og tilslutt blir nummer 5 er jeg veldig fornøyd med. En bra dag som lover bra for rennene fremover!

Ut fra start i prologen
Kvartfinale
Premieutdeling - 5 plass


En fornøyd jente etter åpningshelga på Beitostølen



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar